torsdag den 26. maj 2016

Raberbersaft

Lige nu nyder vi at kunne trække rabarber ude i haven. 

Vi har både spist hjemmelavet rabarbergrød og drukket hjemmelavet rabarbersaft, Og det er altså vildt lækkert!
Opskriften på rabarbersaft er egentlig lige til. Jeg har taget udgangspunkt i denne her opskrift, og så bare tilpasset den til mine rabarber. Jeg har nemlig mange af de søde vinrabarber, så de kræver ikke helt så meget sukker, som de lidt mere "sure" sorter.

Opskrift

500 g rabarber
1 tsk vanillepulver
1-2 dl sukker
1 l vand

Rabarberne skæres i små stykker og koges sammen med resten af ingredienserne i en passende størrelse gryde. Smag til i forhold til sukker!
Jeg lod saften koge ca. 10 minutter.
Saften kan herefter sigtes og kommes på flasker.

Holdbarhed: Ja den ved jeg ikke noget om. Vores var væk inden der var gået en uge ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar