fredag den 3. juni 2016

Jordbærrabarbersaft

jordbær rabarber saft
Først lavede jeg denne rabarbersaft. Med udgangspunkt heri har jeg nu også lavet jordbærrabarber saft. Jeg har egentlig bare tilføjet jordbær. Helt simpelt. Men det blev opskriften bestemt ikke dårligere af.

Her får I min opskrift på jordbær rabarber saft

550 g rabarber
300 g jordbær
1 dl sukker
1 stang vanille
2 l vand

Fremgangsmåde

Jordbær og rabarber renses og skæres i små stykker. Vanillestangen skæres op på tværs og vanillekornene skrabes ud. Det hele (også vanillestangen) kommes i en gryde og koger ca. 10 minutter. Jeg lader saften stå og trække, mens den køler lidt af.
Derefter sigter jeg saften over på skoldede glas.
Når saften skal bruges fortynder jeg den 1:3

Tip: Blend jordbærrabarbermassen og du har den lækreste grød, som kan nydes med kold flødeskum eller måske som en rabarber trifli. Det er altså bare dansk sommer når det er bedst!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar