fredag den 17. oktober 2014

Æbler, æbler. æbler...

æbler
Vi har bare haft rigtig mange æbler på vores æbletræ i år. Desværre også rigtig mange med orm i... Men ikke destomindre, så har mine søde svigerforældre haft stiger og spande fremme og hjulpet med at plukke æbler. Super dejligt med hjælp i haven, ville jo være synd hvis æblerne bare gik til spilde.

Vi ved ikke hvilken sort æblerne er, men nu er de plukket og vi har prøvet at gemme de flotteste i papkasser i kælderen, så må vi se om de er gemmeæbler. De første mange kilo æblegrød er i fryseren og jeg overvejer lidt hvad jeg skal finde på med resten. Måske en æblechutney? Måske en æbletærte? Der er ret meget lækkert man kan lave med æbler og nu er det jo efterårsferie, så måske jeg skulle prøve mig frem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar